آذر سی آر ام

خانه

حساب من

ثبت نام

آذر.سی.آر.ام در خدمت صنعت گردشگری

 نویسنده:  آذر سی آر ام

در دهه های اخیر گردشگری به عنوان یکی از صنایع به شدت اشتغالزا مطرح شده و درآمد اول برخی از کشورها محسوب می شود. امروزه انواع بسیار متفاوتی از صنعت گردشگری در سراسر جهان رشد یافته است. گردشگری تاریخی، گردشگری فرهنگی، گردشگری تفریحی، طبیعت گردی و گردشگری رویدادی از جمله شاخه های بسیار مهم این صنعت همچنان در حال رشد هستند.
آنچه که گردشگری این روزهای جهان را با گردشگری دهه های گذشته متفاوت کرده است، نه فقط افزایش چندین برابری میزان گردشگران، بلکه استفاده این صنعت از تکنولوژی های نو و استارتاپ هاست. شاید اغراق نباشد که بگوییم، صنعت گردشگری بیش از هر صنعتی در جهان از استارتاپ ها، اینترنت و فضای مجازی بهره برده است و حتی در این زمینه نسبت به سایر صنایع مطرح، پیشگام بوده است. سایت های معرفی، رزرو آنلاین، تکنولوژی های گردشگری مجازی و سه بعدی، اپلیکیشن های همسفریابی و همگردی و بسیاری از استارتاپ های مشابه به کمک صنعت گردشگری آمده اند.
در این میان استارتاپ های معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری و ارتباط مستمر بین علاقمندان گردشگری جایگاه خاص خود را داشته و خواهد داشت. آذر سی آر ام نیز به عنوان سامانه ارتباط با مشتری از بدو فعالیت خود، چندین پروژه گردشگری را پوشش داده است. برای نمونه منطقه آزاد ارس به عنوان یک منطقه پربازدید از نظر گردشگری از خدمات این سامانه استفاده می کند و نمونه استفاده موثر از این خدمات برای جذب هر چه بیشتر گردشگر و معرفی جاذبه های گردشگری به نمایشگاه اخیر گردشگری تهران برمی گردد. امکانی که منطقه آزاد ارس با بهره گیری از آن توانست به خیل بسیار عظیم تری از گردشگران کشور دست یافته و با دریافت اطلاعات تماس این گردشگران در آینده نیز بتواند ارتباط خود را با علاقمندان گردشگری حفظ کند.
همچنین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی و زیرمجموعه های این سازمان از جمله موزه آذربایجان، خانه تاریخی حیدرزاده، موزه قاجار، مسجد کبود، موزه مشروطه، تفرجگاه ائل گلی و امامزاده سید حمزه تبریز نیز سالهاست که از خدمات سامانه آذر سی آر ام برای معرفی هر چه بیشتر، جذب گردشگر و ارتباط با گردشگران این مجموعه ها استفاده می کنند. این مراکز تا به امروز از طریق سامانه آذر سی آر ام، اخبار، تصاویر، ویدئوها و کاتالوگ ها، پوسترها و اطلاعات بسیاری را در اختیار گردشگران و علاقمندان قرار داده اند. همچنین با در اختیار داشتن اطلاعات تماس گردشگران مراجعه کننده به این مراکز توانسته اند، رویدادهای مهم را به اطلاع علاقمندان برسانند.
سامانه آذر سی آر ام به عنوان سامانه ارتباط با مشتری در ادامه نیز آمادگی دارد تا خدمات حوزه گردشگری را به آژانس های مسافرتی، هتل ها، مراکز اقامتی و بومگردی و سایر مراکز خصوصی و دولتی گردشگری ارائه دهد. ارتباط دائم و همیشگی با مشتری تنها با استفاده از پیامک، داشتن صفحه وی اختصاصی با قابلیت به اشتراک گذاری عکس، متن، ویدئو، پی دی اف و سایر موارد مورد نیاز وامکان نظرسنجی، برگزاری جشنواره و مسابقه از قابلیت های این سامانه است. آذر سی آر ام آماده است تا دست شما فعالان حوزه گردشگری را برای رشد و اعتلای بیشتر بفشارد.